SKRIVET: 2009-08-08, kl 00:48:21 | PUBLICERAT I: Allmänt

fröken söt



Fröken Söt är ett märke som säljer söta klänningar och lite krims krams
Jag va inne i FrökenSöt- butiken som öppnats på Götgatan, gick runt lite och klämde lite på kläderna. En del saker var riktigt fina. Hittade en långklänning i ett fint mönster, men den var i ett ruskigt äckligt material och kostade 600kr - Hur tänkte dom när dom prissatte den?? För 600kr skulle jag kunna köpa en klänning på typ Mq, Oasis eller liknande för samma summa  - då skulle även materialet vara bättre.

För 4-5 år sedan så sålde jag en del kläder på Street (marknaden som fanns i Hornstull). Det var en populär marknad med mycket folk som kom och handlade. Jag hade då importerat kläder från Kina som jag sålde. Det fanns många bra försäljare, däribland Fröken Söt. Kläderna hon hade liknade mina väldigt mycket. En kompis fick på nått sätt fram när han pratade med henne (som har Fröken Söt) att hon också importerade från Kina.
Jag köpte kläderna för 20-30kr styck och hade många ideer om att starta upp en butik och sälja, men då var just problemet kvaliten. Jag förstår inte riktigt hur Fröken Söt kan ta så höga priser för så dålig kvalite, galet!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: