SKRIVET: 2009-11-04, kl 19:54:01 | PUBLICERAT I: Allmänt

ibland måste man bara

för att må bättre så lovade jag mig själv i somras en sak. Att jag skulle skulle göra slut med dom, energi-sugarna!

Detta inlägg har jag snott rakt av från en stor bloggerska, men värt att läsa. Så do it!


Jag gjorde slut med en vän i veckan. Det låter helt bisarrt att säga så men så var det. Det är inte lika vanligt att man kan göra “slut” med sina vänner som man kan göra “slut” med en pojkvän. Jag tror att det beror på att man är van hur ett brake up går till i ett förhållande men inte med en vän. Fast jag tycker att det är viktigt att man vågar det. Om man gör slut med en pojkvän som beter sig illa eller sviker, varför ska man inte kunna göra det med vänner också? Det handlar om att man ska må bra med sina vänner.

Jag tror att tjejer är rädda att göra slut med vänner för att man har få och är rädd att bli ensam. Men det är som om man vore tillsammans med en kille och stannar i ett dåligt förhållandet för att man är rädd att inte hitta någon annan som älskar en. Då går du ju miste om andra “bra killar” eftersom du fortfarande har ögonen på någon som behandlar dig illa. Hade du släppt honom hade du varit mer mottaglig för att se och träffa andra som du mår bättre av. Likadant är det med vänner, bryter du med en vän som har betett sig riktigt illa ett flertal gånger så kommer du hitta vänner som behandlar dig bättre, eftersom du blir mottaglig och har plats för nya vänner i ditt liv. Och så får du antagligen mer tid att lägga på de vänner som du har som faktiskt är vettiga och som du mår bra av. Eller hur? Våga säga ifrån helt enkelt, för din skull!

Tänk efter om relationen är värd att bry sig om ..

Om vännen sviker med jämna mellanrum

Om vännen har gjort något du inte kan förlåta

Om vännen ständigt trycker ner dig och får dig att “krympa”

Om vännen inte klarar av att stötta dig när du mår dåligt




KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: