SKRIVET: 2010-06-03, kl 15:01:44 | PUBLICERAT I: Allmänt

hatkärlek

jag läser varje dag massor av bloggar inom inredning, bröllop, foto, mat och MODE.
modebloggar. jag har en slags hatkärlek till dem. jag älskar kläder och mode, men gisses de är ju överallt!

Maria Saxbo som bla skriver bloggen Husligheter har kommit ut med en bok som heter Dagens outfit - och andra inlägg i modedebatten. Jag har inte läst den än, men idag när jag svänger förbi bokhandeln åker den ner i shoppingkorgen.

bokhora har läst boken och skriver såhär
"Åkte till Sture-bibblan för att hämta en reserverad bok, och hittade "Dagens Outfit" av Maria Soxbo bland nyheterna. Modebloggar sen tidernas begynnelse tills idag, eller nästan, tills i mars.
Kommer ni ihåg Anna feat Mel E, när Eleonore satt på kärnkraftverket och bloggade om sina vita linnen, när alla avundades Hotspots snygga collage och hon fortfarande var anonym, med mera, med mera? Allt det finns i den här boken! Intervjuer med ett antal kända modebloggare, hur allt startade som sagt, och vad som har hänt sen dess. Väldigt mycket. Från ett fritidsintresse till en betydande maktfaktor. Dessutom intervjuer med folk i branschen och deras syn på modebloggarnas makt. Ett brett grepp på fenomenet helt enkelt, och roligt att läsa om läget just nu 2010, för det ändras ju snabbt."




KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: