SKRIVET: 2010-11-02, kl 19:46:00 | PUBLICERAT I: just me

Grattis mig!

Grattis till mig själv!
Jag har nu bloggat i 4 (&½) år!



Tidigare bloggade jag på http://systrarnasisters.blogg.se/ med min lillasyster
Här får ni en del av det allra första inlägget i den bloggen då vi båda skriver om hur livet såg ut just då:

2006-04-16
Jenny :
Just nu känns livet ganska bra. Har mitt vikariat på H&M Hamngatan. Är stationerad på Divided/Ungdomsavdelningen vilket betyder att dagarna består mestadels av att städa upp efter kunderna. Jag har alldeles underbara arbetskollegor. Utan dom skulle jag nog inte jobbat kvar så länge som jag gjort. Det är ett ganska slitsamt jobb, jobbiga arbetstider
Jag bor ensam i en etta på 43 kvadrat i Stureby som ligger på gröna linjen. Lägenheten är en mysig funkislägenhet som jag trivs jättebra i!
Försöker att hålla mig sysselsatt på fritiden. Är styrelsemedlem i Tyresö Vi Unga, som har en massa aktiviteter för barn. En förening som mina föräldrar var mycket aktiva i när jag var liten.
Är stödperson i Kvinnors Nätverk (
http://www.kvinnonet.org). En organisation som mestadels arbetar med tjejer som varit med om hedersrelaterat våld. Där har jag träffat massor av underbara människor. Jag beundrar verkligen alla människor som arbetar för att hjälpa andra!
Ska gå en Första hjälpen kurs på Röda korset. Då får man jobba på konserter, stora idrottsaktiviteter mm. Får se när jag får tid med det bara…
Sen umgås jag med mina underbara vänner så mycket jag hinner! -såklart!
Planen är att jag ska börja plugga i höst. Är så taggad!!!



Nu sitter jag här oktober 2010. Inte visste jag då 2006 att jag skulle vara gift, köpt lägenhet med min kärlek och snart pluggat klart nu!
Liver är underbart!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: