SKRIVET: 2010-05-27, kl 20:04:00 | PUBLICERAT I: Allmänt

min cykel, fortsättning

när jag var på väg hem från skolan idag passerade jag cykelstället där min cykel blev stulen. Det konstiga var att där stod den igen! Men med ett annat lås.
Det enda jag tänkte va - jag ska ha tillbaka min cykel!
Ringde min syster som va på väg till mig och berättade. Polisen sa att dom inte kunde göra så mycket åt saken just nu för att jag inte hade ramnr.
Vi tog det i egna händer helt enkelt! Jag skulle konfrontera personen som kom å låste upp cykeln

Gisses ni skulle sett oss! Vad ni hade garvat! Jag sprang hem för att hitta ramnr och kvittot. Passade på att ta med en picknickfilt och skolböcker då dagen hade kunnat bli lång.Vi satt där i ca 2 timmar. Kollade misstänkte; många tanter som vi trodde vi skulle få spöa, åt lunch, snackade med folk som gick förbi. Sen kom det ett gäng högstadieungar, som såg lite nervösa ut över att vi satt där, och ena killen går fram för att låsa upp cykeln. Resten av gänget ställer sig runt honom och cykeln. Jag rusar upp, intar powerwomanställning, tränger mig förbi å förhör killen med min mest skrämmande röst, säger att jag ringt polisen mm. Vi kommer fram till att det nog inte va hans cykel utan att den tillhörde mig! Så helt plötsligt har jag min cykel i min famn (ja, jag kramade den). Syster står å filmar allt å bara gapade! Vi lyckades!

Nu har jag köpt nya lås till mig och mannen. Dyra och oförstörbara (nästan) båglås som va de bästa som cykelaffären hade!
Kanske lite onödigt då nog alla ungar nog nu vet vem jag är, den galna kvinnan som kastar sig på barn när dom gjort fel - eller snor min cykel!


Lexi

Men vafan konstigt liksom. Ungjävlar. De har noll respekt. De får väl be mamma o pappa köpa en cykel åt dem eller öööh jag vet inte, jobba? PFFFFF skulle aldrig få för mig att göra nåt sånt när jag var ung...

Tur att du har tillbaka den nu iaf och hur dum var inte den ungen som satte cykeln precis där han stulit den??



PUBLICERAT: 2010-05-27, 21:18:26 | URL: http://www.boybeater.org

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: