SKRIVET: 2011-02-04, kl 15:33:21 | PUBLICERAT I: just me

Tjockis!

Jag + många vänner runt omkring mig går runt nu och njuter av våra växande magar!
Men jag blir så förvånad över friheterna folk tar sig. Klappar och känner på magen, frågar hur många kilon man gått upp, säger "tjockis" (nej det är ingen komplimang när man är gravid), säger att det är pest att vara gravid, ger moraltant-råd mm mm
Nu när jag är gravid försöker vara lika glad och självsäker som vanligt, men vissa dagar är man helt enkelt inte på topp. Alla har vi dåliga dagar. Så ibland tar man åt sig av det som sägs och görs.
Alla är vi helt olika i våra graviditeter, men när jag pratar med mina gravida kompisar förvånas vi alltid över samma sak. Folk tar sig friheter och tänker inte på vad de säger.
Så snälla ni där ute; tänk efter lite!

När jag tänker efter så är detta nog en stor anledning till att jag inte lägger upp bilder på mig själv i bloggen (eller nått annat forum) nu när jag är gravid. Jag kör mitt egna race och vill inte höra "alla goda råd" och hemska kommentarer för på nått sätt så vill folk gärna klaga och "sätta dit en". Supertråkigt!


Sanna

Oj va olika man kan tycka när man är gravid. Jag tog aldrig illa upp av att någon sa "tjockis" på skämt till mig. Man är ju en tjockis.. =) Sen räknade jag inte med att folk skulle klanka ner på mig om jag la upp en gravidbild, sätta dig mig eller klaga. hade ingen tanke på de och lyssnade gärna på goda råd.. =)



PUBLICERAT: 2011-02-06, 18:12:39 | URL: http://storasochlillai.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: