SKRIVET: 2011-01-16, kl 22:47:02 | PUBLICERAT I: just me

hets

sitter med datorn i sängen och skriver. Så nu har tydligen datorn flyttat in i sovrummet, gisses! Hur skulle livet se ut om man inte kunde blogga med datorn i sängen, uppdatera status på Facebook var tredje sekund genom iPhonen mm?!?

Jag är i perioder nästan beroende av datorn. Höstterminen var hemsk då jag spenderade mer tid med min dator och skoluppsats än med min man. Helt galet!

Har några vänner på Facebook som nydligen fått barn och några andra som väntar barn. Hetsen på deras sidor på facebook tycker jag är hemsk. När det börjar bli dags för oss vill jag inte att mina vänner ska skriva tusen inlägg på min Facebooksida och fråga om bebisen är på G. Undrar någon nått får de väl ta och ringa?! tänker koppla ner allt som har med sociala medier på nätet att göra typ 2 veckor innan bebisen är beräknad. Vi kommer heller inte lägga upp några statusuppdateringar om hur värkarbetet går eller bilder på en liten nyförlöst bebis som precis kommit upp på mitt bröst.

Sen hoppas jag även att vänner respekterar att vi väljer att inte ha vår bebis på Facebook. Vill vi tex lägga upp någon bild på vårt lilla mirakel på Facebook så gör vi det själva. Eller händelsen om att någon kanske fått reda på att vi är inne på bb så vill vi inte att denne ska skriva det på sin Facebookstatus. Det är väl förståeligt?
Det är en speciell tid och den vill vi inte ha med live på facebook eller twitter.

oj vilket neggo-inlägg det blev nu. Får skriva nått positivare snart  

efter ikväll ska sovrummet har den fridfulla känsla som bilden nedan har. efter ikväll som sagt ;) 


Anonym

Åh vad rätt jag tycker det är, det är ju er tid och er lycka :) den ska ni kunna få njuta av och det borde folk förstå och kunna respektera.. MÅnga kramar till dig (och liten klapp på magen)



PUBLICERAT: 2011-01-19, 20:38:29 | URL: http://ulrikajansson.blogplatsen.se

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: